سبد خرید 0

15 توصیه مهم پلیس فتا برای خرید اینترنتی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 10 فروردین 1399 در ساعت 19 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

توصیه های مهم پلیس فتا برای خرید اینترنتی مطمئن

 خرید اینترنتی مطمئن

1. در بخش تماس با ما، حتما آدرس و اطلاعات تماس از فروشگاه موجود باشد.

2. امکان مراجعه حضوری در فروشگاه برای خریدار وجود داشته باشد.

3. فروشگاه حتما دارای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) باشد.

4. فاکتور خرید برای خریدار با مهر و سربرگ فروشگاه ارسال شود.

5. از درگاه‌های پرداخت ایمن استفاده کنید .

6. حتما از کیبورد مجازی که در صفحه پرداخت بانکی دیده می شود ، برای ورود اطلاعات مهم مثل رمز دوم کارت و cvv2 استفاده کنید.

7. هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست . 

8. محصولات ارائه شده دارای گارانتی و یا خدمات پس از فروش باشد و کالا‌ها اصل باشند.

9. اطلاعات کامل و عکس از کلیه محصولات در فروشگاه اینترنتی وجو داشته باشد.

10.روند‌ برگشت کالا که عموماً بین ۴ تا ۷ روز در نظر گرفته میشود، برای خریدار وجود داشته باشد تا در صورتی کالای خریداری شده دارای ایراد یا مشکلی باشد بازگردانده شود.

11. کامپیوتر و شبکه وای‌فای خود را به رمز عبور قوی مجهز کنید؛ اولین لایه امنیتی در برابر کلاهبرداران داشتن رمز عبور قوی برای سیستم‌های شخصی است.

12. حتما کامپیوتر یا تبلت یا هر وسیله دیگری که از آن برای انجام خرید اینترنتی استفاده می‌کنید، دارای آنتی ویروس به‌روز باشد؛ آنتی ویروس مناسب و به‌روز می‌تواند شما را از گزند انواع تروجان و ویروس و کی‌لاگر‌های خطرناک، در امان نگه دارد. 

13. قیمت و اصالت کالا را قبل از خرید بررسی کنید ، حتما قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید، کالای مد نظر خود را از جهات مختلفی، چون اصالت، قیمت، خدمات و ... بررسی و با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید تا مبادا متضرر شوید.

14. هرگز از کامپیوتر‌ها و شبکه‌های عمومی برای انجام خرید اینترنتی استفاده نکنید؛ شبکه‌های عمومی نسبت به شبکه اینترنت شخصی شما به مراتب نا‌امن‌تر است؛ بنابراین از شبکه‌های عمومی فقط برای گشت و گذار و سرگرمی و تحقیق در اینترنت استفاده کنید و هرگز از آن‌ها برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده نکنید.

15. حتما آدرس سایت مربوطه را خودتان تایپ کنید و از لینک‌های موجود داخل ایمیل و ... استفاده نکنید؛ در انتها لازم به ذکر است که فروشگاه‌های اینترنتی قانونی و مورد اطمینان معمولاً، قبل از ارسال کالا و بعد از انجام خرید، مورد خرید را به شما از طریق اس‌ام‌اس یا ایمیل گزارش می‌دهند و از شما تاییدیه خواهند گرفت.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()